Filtr cząstek stałych jest bez wątpienia bardzo kosztownym elementem układu wydechowego współczesnego samochodu z silnikiem Diesla

W takiej sytuacji filtr należy zdemontować i wyczyścić, zregenerować lub wymienić filtr DPF na nowy. Zajmujemy się profesjonalnie usuwaniem filtra cząstek stałych -. Wszystko zależy od tego, jak bardzo oporny będzie program sterujący jednostką napędową i jak skomplikowana będzie konstrukcja i umieszczenie filtra cząstek stałych. Filtr cząstek stałych jest bez wątpienia bardzo kosztownym elementem układu wydechowego współczesnego samochodu z silnikiem Diesla. Nowy filtr DPF, zwłaszcza w ASO, jest bardzo drogi. Jeśli tak się nie stanie, to znaczy, że filtr należy wymienić. Można dostać niemal wszystko, a nawet jeśli nie, to wystarczy oddać filtr do regeneracji. Gdy filtr DPF jest bardzo mocno zapchany sadzą to istnieje zbyt duże ryzyko niekontrolowanego zapalenia się sadzy, które może wywołać pożar pojazdu. Mało który diagnosta zwraca uwagę na obecność filtra cząstek stałych w samochodzie podczas przeglądu, a i policjant musi znać się nie tylko na mechanice, ale też na specyfikacji technicznej pojazdu. Wycięcia filtra cząstek stałych nie mogę polecić z czystym sumieniem. Rozwój motoryzacji i technologii, wysokie koszty eksploatacyjne skłoniły nas aby doświadczenie w branży regeneracji skierować również na regeneracje filtrów cząstek stałych popularnych DPF/FAP. Kiedy auto używane jest głównie na krótkich dystansach, bardzo często pojawia się problem z filtrem cząstek stałych. Nowy filtr to całkowite wyleczenie, a regeneracja to wydmuchanie zapchanego nosa i zastosowanie leku osuszającego. Są na rynku dostępne środki chemiczne czyszczące filtr. W najlepszej sytuacji są osoby mające samochody, do których dostępne są zamienniki filtrów cząstek stałych. Filtr cząstek stałych DPF jest trochę podobny do katalizatora, budowa przypomina plaster miodu,ale liczba kanalików jest większa, są one częściowo zatkane i są porowate. Oprócz tego warto wspomnieć, że niesprawny filtr może znacznie bardziej zaszkodzić środowisku, niż jazda autem, który w ogóle go nie posiada. Praca filtrów cząstek stałych nadzorowana jest przez kilka niezależnych czujników. Niesprawny, zapchany filtr cząstek stałych to w codziennym funkcjonowaniu większe od normalnego do 5% zużycie paliwa. Jak sama nazwa wskazuje filtr cząstek stałych ma zadanie zatrzymanie stałych cząstek będących efektem ubocznym spalania paliwa. Najgorzej jest z samochodami, w których filtr znajduje się tuż za turbosprężarką. Niektóre zakłady jedynie oczyszczają filtr z sadzy (chemicznie lub przez wypalenie jej), ale są też takie, które wymieniają wkład ceramiczny. W efekcie zwiększa się spalanie, filtr cząstek stałych zostaje zapchany, a silnik może zostać unieruchomiony. W większości nowoczesnych samochodów typu diesel jest montowany filtr DPF, który ma za zadanie sprzyjać ochronie środowiska. Sprawdzenie, czy filtr znajduje się w obudowie, nadal jest trudne na oko, jednak w niektórych krajach (np. W układzie instalowanych jest od 1 do 4 czujników temperatury, najczęściej 2, jeden przed, a drugi za filtrem cząstek stałych.